fredag 15 oktober 2010

Presentation av Projektet

Jag har pratat en hel del med kompisar att göra min egen cykel och efter att ha sett Big Ideas For a Small Planet av Robert Redford, så fastnade jag på tanken att göra en bambu-cykel. Varför?

För att cyklarna är snygga, lika tåliga som kolfiber (carbon) och mest för att den är unik. Calfee Design som presenterades i avsnittet (Big Ideas For a Small planet; Sports) är professionella. Det största problemet har varit att införskaffa bambu som inte har blivit behandlat och omgjort till något annat dekorationsmässigt. Allt annat går att få tag på.

Tanken har utvecklats vidare till att börja tillverka egna skräddarsydda cyklar och sälja dem till allmänheten, göra ett litet källarföretag av det här. Vi får se om jag får tid till det med plugget, nations-aktiviteter och övriga fester.

Just den här bloggen kommer att ta upp kostnad för hela kitet, tillvägagångssättet från instruktioner jag har hittat på internet och där jag tagit det jag tror har varit bäst. Det kan bli dyrt annars, så bloggen kommer vara i liv tills jag har byggt en hållbar, stadig cykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar